Efter hånden som flere og flere biler bliver lavet til hybrid eller el biler, så flader prisen også markant på dieselbiler. I løbet af 2030 der vil der ikke være mulighed for at købe diesel eller benzin biler har folketinget vedtaget i 2018. Problemet ligger bare i at selvom elbiler kører langt på en strøm tank, så er de faktisk slet ikke så miljø venlige som først antaget. Det giver lige så meget CO2 udslip at producere batterierne til disse strøm biler, som det gør at kører i bilerne, dette betyder at det er en langsigtet process man skal holde ved hvis dette skal give et positivt resultat, og det tager nok mere end 25 år før det er udlignet i forhold til hvis vi bare blev ved med at kører i biler med dieselmotorer eller benzinmotorer.

Fordelene ved en diesel drevet bil.

Selvom der kommer så mange ekstra afgifter på når man vælger en dieselbil, så spare man faktisk ikke i forhold til forsikringen, dog vil man stadig spare på brandstoffet, og derved er det stadigvæk den bedste løsning vi har idag, før alle har skiftet til elbiler. Der findes også flere virksomheder som specificere sig i dieselmotorer og dens opbygning, man har også fundet ud af at mange af disse dieselmotorer kan udvikles yderligere så der faktisk er færre CO2 udslip end først antaget. Alt dette kom efter at VW startede i 2005 med deres anti polution filter hvoraf regeringen fandt ud af at de snød med partikel filteret, og bilerne faktisk udløste mere.

Dette gjorde at flere dieselbiler blev kaldt tilbage til forhandlerne da det ikke var lov pligtige. Dog er bilerne stadigvæk de biler der kører længst på literen og udslipper mindst CO2 selvom de har prøvet at snyde fra forhandlerne.

En dieselmotor kører også bedst på en lang tur, da dieselmotorer ikke har særligt godt af at kører korte ture. Så derfor er en dieselbil den ideelle pendler bil hvis man skal kører tværs over landet, derudover hvis man vedligeholder sin dieselmotor, så kan den også kører uendeligt, så du har potientiel en bil for evigt hvis du køber en dieselbil som du behandler ordenligt og får skiftet de dele som kan forekomme ved almindeligt slid.

Topstykker

Når man snakker om dieselmotorer kommer man ikke udenom topstykket. Topstykket er en af de mest komplicererede dele i en dieselmotor, og derfor er det vigtigt at man altid passer på sine dele og får dem udskiftet jævnligt. Der findes mange specialister som kan løse opgaven for dig, og det er bedre at finde specialister indenfor diesel end at få det lavet ved din lokale bil værksted.

 

Leave a Reply